Lakritspannacotta

Jag kom på att jag hade lakritspulver i skafferiet och bestämde mig för att göra pannacotta till dessert efter älgen vi åt i tisdags.
 
 
Ingredienser till 2 portioner:
 
2 dl vispgrädde
½ vaniljstång
½ msk lakritspulver
1 gelatinblad
 
Beskrivning:
 
1. Lägg gelatinbladet i kallt vatten.
2. Gröp ur vanilgstången och lägg innehåller och stången i grädden tillsammans med lakritspulvret och låt sjuda 5-10 minuter.
3. Ta av från plattan, ta bort vaniljstången och tillsätt gelatinbladet och rör om.
4. Lägg upp i glas och förvara i kylen minst 4 timmar innan servering.
 
Till pannacottan hade jag hallon, jag kokade upp hallon och lät det svalna för att sedan hälla på pannacottan innan servering.
#1 - - Tina:

Mmmm lakritspulver, det har jag i nästan allt. Till och med glöggen ska få en släng av det i år. Kramisar Tina

#2 - - Camilla :

Gott :) Du vet väl att jag har en ny matbild-tävling på min matblogg? Så skynda dig in och tävla om produkter värda över 1000 kr om du inte redan gjort det :)

#3 - - Lisa - Kreativ bakning ♥:

Gud vad gott, köpte lakritspulver häromdagen så tänkte också prova att göra pannacotta på det! :)