Scones med blåbär

Finns det något som heter mathimlen? I så fall kom den till den nu imorse, alltså dessa sconesen. De var så goda att jag inte riktigt kan sätta ord på det.
 
 
Jag vet en del som inte tycker om varm frukt, men jag tycker inte man känner av bananen alls i dessa, vilket faktiskt är positivt även om jag gillar bananer. 
 
 
Så imorgon, för att lyxa till söndagsfrukosten tycker jag att ni ska testa dessa. Jag lovar att de kommer bli en favorit hemma hos er.
 
1 mosad banan
1 dl mandelmjöl
1-1,5 msk kokosmjöl
0,5 tsk bikarbonat (eller 1 tsk bakpulver)
1 tsk fiberhusk
1 ägg
En nypa salt
En näve frysta blåbär
 
1. Mosa bananen och blanda med alla ingredienser utom blåbären.
2. Rör ner blåbären och forma till en stor eller två små scones på en plåt med bakplåtspapper.
3. Grädda i ugnen 10-15 minuter på 200 grader. 
#1 - - Maja Fridh:

Fin blogg du har! Och guud vad gott det ser ut, älskar att titta och ta frukost bilder!

Svar: Tack så mycket :) desamma till dig, kikade precis in på din blogg! Håller med dig, älskar också allt med frukostbilder! :)
Suzette - Ecolivia Nilsson

#2 - - leavanny.blogg.se:

Gott!

Svar: Supergott :)
Suzette - Ecolivia Nilsson

#3 - - VERONICA:

Åh så gott det ser ut! Perfekt till dagens frukost ju! :) Kramar

Svar: Hoppas de blir bra :) kram
Suzette - Ecolivia Nilsson